Warning: mysql_query(): No such file or directory in /home/gbinka/public_html/151/151/151/wp-content/plugins/html-templates/htmlTemplates.php on line 21

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /home/gbinka/public_html/151/151/151/wp-content/plugins/html-templates/htmlTemplates.php on line 21

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/gbinka/public_html/151/151/151/wp-content/plugins/html-templates/htmlTemplates.php on line 25

Warning: mysql_query(): No such file or directory in /home/gbinka/public_html/151/151/151/wp-content/plugins/html-templates/htmlTemplates.php on line 39

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /home/gbinka/public_html/151/151/151/wp-content/plugins/html-templates/htmlTemplates.php on line 39

Warning: mysql_query(): No such file or directory in /home/gbinka/public_html/151/151/151/wp-content/plugins/html-templates/htmlTemplates.php on line 45

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /home/gbinka/public_html/151/151/151/wp-content/plugins/html-templates/htmlTemplates.php on line 45
Paln pracy 2008/09 – 151 WDW "A co może pójść źle?"

Wrz 29

Paln pracy 2008/09

Plan pracy 151 Warszawskiej Drużyny Wędrowniczej

„A co może pójść źle?”

Charakterystyka z podsumowaniem zeszłego roku

151 WDW to drużyna wędrownicza, działająca w hufcu Warszawa-Ochota (od lat 4) w szczepie „Burza” (od roku). Pierwotnie składała się głównie z kadr innych drużyn szczepu, od II semestru zeszłego roku, ta sytuacja powoli zaczyna się zmieniać.


Kontakt ze szczepem

Kontakt ze szczepem jest dobry, wynika to po części z tego, że spora część ludzi jest kadrą innych drużyn. W chwili kiedy to piszę, jeszcze żadna osoba nie przeszła z „Wilków” do drużyny wędrowniczej, natomiast w chwili kiedy to czytasz prawdopodobnie są już takie 3 osoby. Pozyskiwanie ludzi z Dewajtis jest utrudnione ponieważ większość osób które mogły by przejść do drużyny wędrowniczej jest w szkole muzycznej i nie ma czasu, aczkolwiek Zosia i Gosia są osobami które przeszły i raczej zostaną.


Kontakt ze szkołą

Teoretycznie działamy przy Słowackim, jednak jeśli mamy stamtąd ludzi to dlatego, że nasi ludzie poszli właśnie do tej szkoły a nie na odwrót. Nabory zwykle nie przynosiły rezultatów, ale można mieć nadzieję. Iskierką nadziei jest Marta która, przyszła, raczej zostaje i ma zamiar ściągnąć znajomych.

Kontakt ze sprzętem

Mamy 2 Skauty, Karelię (do reklamacji po obozie), kociołek (zaginiony), toporek (dobry choć przerdzewiały), saperkę (zepsuta i zgubiona) kuchenkę (do przeglądu po obozie). Straciliśmy kradzioną apteczkę. Mamy trochę drobnicy, taśmy, linki, druty itp. Nie ma książki inwentarzowej. Postara to się zmienić nowy sprzętowy – Kazik


Kontakt z finansami

Finansami zajmuje się finansowy szczepu czyli Krzak. Drużyna ma na koncie około 500 zł postaramy się mieć około 1500 by zakupić Mesę i żeby jeszcze trochę zostało.


Podsumowanie programu na 2 semestr:

Projekt ruszył dynamicznie po marcowej radzie, został przyjęty z entuzjazmem. Podzieliliśmy się na 8 patroli(w nawiasach patrolowy/a i liczba osób poza nim/nią): patrol muzyka (Onufry – 13), patrol film-teatr (Hania – 6), patrol taniec (Mira – 6), patrol sport (Grażyna – 5), patrol rpg (Krzak – 7), patrol jedzenie (Kasia – 5), patrol www (Kazik – 4), patrol opencaching i zwiedzanie (Drapak – 5). Jak z tego wynika, prawie każdy był w większej ilości patroli niż jednym.

Patrol muzyka z racji dużej ilości ludzi robił na ogół dwa spotkania pod rząd (na których było mniej więcej to samo – chodziło o to żeby wszyscy mogli być). Ćwiczyliśmy nasze umiejętności, takie jak śpiew i granie na instrumentach (gitara, flet, skrzypce), a także łączyliśmy je, próbując ładnie wykonać jedną piosenkę (część grała, część śpiewała). Poza tym niektórym udało się zdecydować na jakim instrumencie chcą grać.

Patrol film-teatr miał zrobić przedstawienie, lecz skończyło się na ciekawych dyskusjach (po trosze filozoficznych). Przedstawienie nie powstało głównie z powodu tego, że nadszedł koniec roku szkolnego.

Patrol sport początkowo był chętny do działania, ale później rozmyło się to. Była w tym i moja wina, nie dogadania się z Grażyną, jak i samej Grażyny trochę i kolejnej patrolowej. A poza tym to brak czasu.

Patrol rpg spotykał się regularnie na sesje. Wszystkim się podobało i parę osób miało okazję sesję prowadzić. Tym samym chyba udało się wprowadzić tę formę aktywności drużyny w jej życie i pewnie będziemy się tak jeszcze spotykać.

Patrol jedzenie działał głównie przed spotkaniami innych patroli (znów – mała czasowość ludzi), co powodowało niestety to, że nie wszyscy brali udział w tym co się działo. Jednak Ci którzy byli mieli okazję trochę „pokucharzyć”, robiąc niecodzienne potrawy takie jak ananasy w cieście, czy też tartę z lodami.

Patrol taniec był patrolem, który spotykał się najczęściej. Pojawił się problem miejsc do ćwiczeń, ale poradzili sobie z nim. Co więcej tworzą wciąż układ z zamiarem wystąpienia na festiwalu hufca.

Patrol www miał dobre chęci, lecz nie mógł zebrać się w sobie, więc tak naprawdę zaprzestał na tym co chce zrobić i na tym się skończyło.

Patrol opencaching-zwiedzanie nie był najaktywniejszym patrolem, jednak działał i dzięki Mirze zrobił wycieczkę rowerową dla drużyny. Poza tym orientował się całkiem nieźle we wszelkich wydarzeniach kulturalnych w Warszawie. Odwiedził także muzeum.

Dobre strony projektu:

* jesteśmy bardziej zgrani
* nowe osoby zaczęły brać aktywny udział w życiu drużyny
*poznaliśmy lepiej nasze zainteresowania
* drużyna działała aktywnie, był program.

Złe strony, albo raczej to co nie wyszło:

* było za mało zajęć całej drużyny

* nie wszyscy potrafili przewidzieć ile będą mieli czasu, więc potem często nie robili tego do czego się zdeklarowali

* z powodu braku czasu i zbyt dużej ilości patroli nie udało się zrobić wszystkiego co było zaplanowane

* nie wszyscy patrolowi wywiązywali się ze swoich obowiązków – mogła to być również wina tego, że nie było jasno określonych kompetencji

Podsumowując, projekt działania patrolami został przyjęty bardzo dobrze i entuzjastycznie, zdecydowanie warto było wprowadzić taką formę. Niestety wady projektu (brak zbiórek drużyny) dały się niektórym we znaki i w tym roku/semestrze chcemy powrócić do systemu zbiórek całej drużyny. Pewną kontynuacją pracy patroli są sesje RPG i sport, które przejdą do działu imprezy, oraz pomysł na zdobywanie znaków służb który mam nadzieje wypali.


Członkowie drużyny i funkcje:

1. ćw. Grzegorz Bińka – Kazik – drużynowy
2. hm. Jakub Onufry Wojtaszczyk HR – Onufry – były drużynowy, na razie bez funkcji
3. dh Adam Bielański – Adam – przyboczny, być może zajmie się stroną
4. sam. Katarzyna Staniszewska – Kasia – przyboczna
5. ćw. Michał Chojnacki – Drapak – wkrótce przyboczny, zajmuję się organizacją „imprez” drużyny (planszówki, śpiewanki etc)
6. pwd. Krzysztof Szczepaniak HO – Krzak – finansowy [jest wtyką w program hufca]
7. pion. Grażyna Chlebicka – Grażyna – dotychczas odpowiedzialna za przepływ ludzi z drużyn młodszych
8. sam. Mira Chlebicka – Mira – rajdowa
9. pion. Hanna Rawska – Hania – obrzędościowa
10. dh Marta Karolewska – Marta – na razie bez funkcji
11. sam. Małgorzata Pokrzywnicka – Gosia – na razie bez funkcji
12. dh Dawid Wydmuch – bez funkcji, nie bardzo żywy
13. sam. Eliza Perzyna – zdeklarowana jako członek raczej nieaktywny, a zatem bez funkcji

poza tym: Filip

zasoby archiwalne: pwd. Aleksandra Górnicka HO[w czasie rady przekwalifikowała się na aktywnego członka i chyba tak zostało – trudno powiedzieć], Aleksandra Dzbanuszkiewicz, Ela Soból, Krzysztof Smólski


Stopnie/Sprawności/Znaki Służb

Dotychczas działaliśmy starym systemem [http://docs.google.com/Doc?id=dxm423t_51g3nz4r Dział charakterystyka metodyczna] Obecnie ma się to zmienić, głównie przez powołanie komisji do spraw stopni która zajmie się tą sprawą. Zmianie ulegnie nieco system „Pierwszej Próby”, wymagania na HO, być może wydamy własny zestaw sprawności, przetestujemy jak działają znaki służb. Szefem komisji będzie Kasia, członkami będą osoby po Kursie Drużynowych + Drapak, chcielibyśmy żeby pomógł też Onufry. Na spotkania komisji w czasie których będziemy rozmawiać nad zmianami będą też zaproszeni członkowie drużyny, aczkolwiek nie będziemy tutaj tak jak w przypadku zbiórki przejmować się nad tym, czy wszystkim pasuje, ale ustalać termin dogodny komisji.

Zintegrowany System Zarządzania Drużyną (ZSZD)

W zeszłym semestrze działaliśmy patrolami – mimo licznych zalet tym razem zdecydowaliśmy się nie tworzyć patroli. Będziemy mieć zbiórki, rajdy, imprezy luźne – całość koordynuje drużynowy, przy pomocy, funkcyjnych (rajdowa, zbiórkowa, imprezowy) – dążymy do spotkania drużyny przynajmniej raz na 2 tygodnie i do rajdu przynajmniej 2 razy na semestr.

Wizja

Drużyna

1. Drużynę tworzą wszyscy.
2. Drużyna jest miejscem, w którym ludzie czują się dobrze, gdzie chcą i lubią przebywać.
3. Drużyna inspiruje do rozwoju, umożliwia go i wspomaga.
4. Drużyna działa aktywnie – jest widoczna zarówno w hufcu jak o w szkole przy której działa.

Członkowie drużyny

1. Rozwijają się. Zależy im na zdobywaniu stopni, nowe osoby realizują „pierwszą próbę”, szukają swoich pól służby, zdobywają sprawności i odznaki. Chętnie podejmują wyzwania.
2. Aktywnie uczestniczą w życiu drużyny – drużyna jest dla nich ważna.
3. Są zaradni, pomaganie innym sprawia im radość. Widzą potrzeby innych.
4. Można na nich polegać – wywiązują się ze swoich obowiązków.
5. Mają do siebie zaufanie.

Analiza pod kątem wizji – obecna sytuacja w drużynie, a także zmiany jakie zaszły w przeciągu ubiegłego roku harcerskiego

Drużyna

Drużynę tworzą wszyscy. – Od początku zeszłego roku harcerskiego wiele się zmieniło, przez zmianę systemu pracy drużyny w drugim semestrze. W pierwszym semestrze drużynę tworzył głównie stary skład (Onufry, Krzak, Kazik, Drapak, Grażyna, Adam, Kasia) i Mira. I nie da się ukryć, że każdy miał jakiś wkład w to co się działo (mimo że nie działo się zbyt wiele). W drugim semestrze realizowaliśmy program, który nazwaliśmy „projektem”, dzięki któremu m.in. udało nam się zachęcić więcej nowych osób do działania w drużynie, a stary skład bardziej uaktywnić (więcej o projekcie pod hasłem „projekt”). Obecnie prawie każdy członek drużyny dostał jakąś funkcję. Będziemy również realizować znak służby i mamy nadzieję, że to zachęci ludzi do działania. Istnieją osoby z którymi nie wiadomo jak jest – czy będą aktywnie uczestniczyć w drużynie, czy nie.

Drużyna jest miejscem, w którym ludzie czują się dobrze, gdzie chcą i lubią przebywać. – Jest zdecydowanie lepiej niż w zeszłym roku. Staliśmy się bardziej otwarci, dzięki przyjściu do nas nowych osób takich jak Hania, Ewa i Marta. Spadła również średnia wieku, co ma tę zaletę, że szansa przyjścia do nas ludzi z liceum wzrasta (wręcz jest zupełnie prawdopodobna – Marta już mówiła o swoich koleżankach, które chcą być w drużynie). Mimo sporych różnic wieku między nie mamy problemu z dogadywaniem się. Panuje dobra atmosfera. Coraz częściej spotykamy się również poza harcersko. Sytuacja polepszyła się dzięki projektowi, żaglom (które organizował Adam) i obozowi. Mamy nadzieję, że nowe osoby, które nie długo przyjdą do naszej drużyny będą czuły się tu dobrze i że szybko się zasymilują.

Drużyna inspiruje do rozwoju, umożliwia go i wspomaga. – Prawie wszyscy realizują próby na stopnie, lub próby na chustę. Przychodzą do nas również osoby, które nie będąc w drużynie chcą otworzyć próbę tylko na naramiennik wędrowniczy. Co ciekawe po zakończeniu takiej próby już raczej zostają z nami (np. Gosia). Mam wrażenie, że projekt był programem, który pomagał w rozwijaniu naszych zainteresowań i wniósł świeże chęci do działania. To dobrze.

Mamy odrzucające od siebie wymagania na HO (związkowe z niewielkimi zmianami). Opiekunowie prób nie zawsze są świadomi tego co powinni robić.

Drużyna działa aktywnie – jest widoczna zarówno w hufcu jak o w szkole przy której działa. – Nie uczestniczyliśmy w żadnych wydarzeniach hufcowych – głównie dlatego, że hufiec nie miał nam nic ciekawego do zaoferowania. Poza tym duża część z nas stanowi kadry drużyn młodszych i gromad zuchowych, tak więc gdy hufiec coś organizuje, ludzie idą tam ze swymi drużynami, a nie jako 151 WDW. Wieszaliśmy plakaty w szkole, lecz do tego ograniczała się nasza działalność, po tym jak na slajdowisko we wrześniu nikt nie przyszedł. Za to z plakatu obozowego przyszła Marta.

Członkowie drużyny

Rozwijają się. Zależy im na zdobywaniu stopni, nowe osoby realizują „pierwszą próbę”, szukają swoich pól służby, zdobywają sprawności i odznaki. Chętnie podejmują wyzwania. –

Od zeszłego roku udało się ukończyć z wynikiem pozytywnym próby na chustę: Krzakowi, Kazikowi, Mirze, Gosi. Otworzyć takowe próby: Hani, Marcie i Izie. Dawid ma wciąż otwartą próbę (od roku), ale nie widać jej końca. Poza tym Kasia i Mira otworzyły próby przewodnikowskie oraz HO (Mira otworzy HO w najbliższym czasie), Krzak kończy swoją próbę na podharcmistrza, Gosia myśli o HO, Hania o samarytance, Onufry stał się harcmistrzem, Kazik ma szczerą chęć otworzyć HO i przewodnika, Grażyna realizuje HO, Drapak może zamknąć HO i przewodnika tylko ktoś musi go zmotywować, Marta garnie się do prób harcerskich, ale na razie musi skończyć swoją pierwszą próbę i złożyć przyrzeczenie harcerskie, Adam się obija jeśli chodzi o stopnie – ale rozumiemy go, w końcu bierze ślub już za chwilę i na razie ma co robić. Zasygnalizowaliśmy istnienie sprawności, ale jeszcze nie można powiedzieć, że u nas działają.

Podejmujemy wyzwania, aczkolwiek, niektórzy z nas mają mało wiary we własne siły.

Aktywnie uczestniczą w życiu drużyny – drużyna jest dla nich ważna. – Z tym raczej nie ma problemu. Są jednak osoby takie jak Eliza, Dawid, które nie uczestniczą w życiu drużyny, najprawdopodobniej z braku czasu. Pewnym problemem jest również to, że część z nas jest więcej niż w jednej drużynie naraz.

Są zaradni, pomaganie innym sprawia im radość. Widzą potrzeby innych. – Obóz pokazał, że nie zawsze jesteśmy zaradni, ale jakoś dajemy sobie radę. Między innymi pokazał, że przynajmniej przynajmniej 5 osób poza Onufrym potrafi kierować obozem (Grażyna, Kazik, Krzak, Drapak, Kasia), gdyż komendant zmieniał się średnio co dwa dni. Wzór tego pomagania innym również zobaczyliśmy na obozie i dał nam do myślenia, ponieważ wszyscy ludzie, których spotykaliśmy na naszej drodze byli bardzo życzliwi. Przygarniali nas gdy padał deszcz, karmili, suszyli. Byli po prostu dobrymi ludźmi, a jak wiadomo z kim obcujesz takim się stajesz. Myślę, że my też wróciliśmy pod pewnymi względami lepsi z tego obozu, z nowym spojrzeniem na ludzi i to czym może być pomoc.

Można na nich polegać – wywiązują się ze swoich obowiązków. – Ogólnie rzecz biorąc nie jest to naszą słabą stroną, ale niektórym trzeba systematycznie przypominać o tym co mają robić, by było to zrobione. Znów pojawia się problem braku czasy i to, że nie każdy umie przewidzieć to czy będzie miał czas czy nie na wykonanie jakiegoś zadania, co – bywa – skutkuje tym, że zadanie odchodzi w niepamięć.

Mają do siebie zaufanie. – Mamy. Choć trzeba rzec, że do osób nowych nie jest to jeszcze mocne zaufanie, ale to na pewno się zmieni, gdy poznamy się lepiej.

Cele (na za rok – wrzesień 2009)

Cele wynikające z wizji drużyny:

Drużynę tworzą wszyscy. :

* Każdy członek drużyny ma jakąś funkcję, tudzież jest angażowany do organizacji rajdów, zajęć (jedno drugiego nie wyklucza)
* Przy organizacji zajęć/rajdów oraz przy wszelkich podziałach na zespoły bierzemy pod uwagę by z kimś mniej doświadczonym pracował ktoś bardziej doświadczony, a także żeby składy zespołów były różnorodne (żeby każdy miał okazję współpracować z każdym)

Drużyna jest miejscem, w którym ludzie czują się dobrze, gdzie chcą i lubią przebywać. :

* Spotykamy się nie tylko na zajęciach drużyny czy rajdach, ale także na spotkaniach typu planszówki, śpiewanki, siatkówka, RPG.

* Każdą nową osobą opiekuje się osoba, która już jest w drużynie (najlepiej opiekun pierwszej próby) i dba o to by docierały do niej wszelkie informacje, zachęca ją do działania.

Drużyna inspiruje do rozwoju, umożliwia go i wspomaga. :

* Powołujemy do życia komisję stopni harcerskich, która będzie opiekowała się wszelkimi próbami, będzie pracowała nad zmianą wymagań stopni, zajmie się także sprawnościami. Zorganizuje warsztaty dla potencjalnych opiekunów prób na chustę.
* Będziemy zdobywać znaki służb.

Drużyna działa aktywnie – jest widoczna zarówno w hufcu jak o w szkole przy której działa. :

* Będziemy spotykać się na zajęciach drużyny co najmniej raz na 2 tyg (wchodzą w to imprezy i rajdy)
* Będziemy dbać o to, żeby program się nie „rozpłynął” – powstanie ramka programu po radzie 4 października.
* Współorganizujemy grę szpiegowską dla hufca (6 grudnia).
* Będziemy brać udział w programie hufca, jeśli będzie on atrakcyjny dla drużyny (słowem, jeśli będzie dla wędrowników).
* Stworzymy możliwość zdobywania naramiennika wędrowniczego dla ludzi z hufca, bez wstępowania do drużyny

Rozwijają się. Zależy im na zdobywaniu stopni, nowe osoby realizują „pierwszą próbę”, szukają swoich pól służby, zdobywają sprawności i odznaki. Chętnie podejmują wyzwania.:

* Kazik otwiera HO i pwd (do połowy października)

* Kasia zamyka HO (grudzień) i pwd (styczeń)

* Drapak zamyka HO i pwd (do listopada)

* Krzak zamyka phm (styczeń)

* Mira otwiera HO (wrzesień/październik)

* Hania otwiera próbę na samarytankę (?)

* Gosia otwiera HO (?)

* Dawid zamyka pierwszą próbę (jak najszybciej)

* Adam myśli co chciałby dalej robić

* Marta zamyka pierwszą próbę (styczeń) i otwiera HO jeśli nadal będzie miała chęć

* Grażyna zamyka HO
* poza tym tak jak już było pisane wcześniej powołujemy do życia KSH

Aktywnie uczestniczą w życiu drużyny – drużyna jest dla nich ważna. :

* Będziemy dbać o to, żeby program był atrakcyjny dla wszystkich i by każdy chciał brać w nim udział.
* Będziemy pilnować aby wybrane terminy zajęć etc. były dogodne dla jak największej ilości osób.
* Będziemy wciągać do organizacji zbiórek/rajdów/itp mało aktywne osoby

Są zaradni, pomaganie innym sprawia im radość. Widzą potrzeby innych. :

* Wprowadzimy znaki służb.

Można na nich polegać – wywiązują się ze swoich obowiązków. :

* Obowiązki pełnią osoby na funkcjach i osoby organizujące zbiórki i rajdy (czyt. wszyscy), jeśli ktoś się nie wywiązuje z obowiązków to będziemy go bardziej nękać. W razie trudniejszych przypadków możemy pokazać co się dzieje, jak ktoś się z obowiązku nie wywiąże [np. nie zwrócić uwagi transportowemu, że spóźniamy się na pociąg, nie przypominać żywieniowemu, że trzeba kupić żywienie itp…]

Mają do siebie zaufanie. :

* Mam nadzieje, że będziemy zdobywać do siebie wzajemne zaufanie gdy lepiej się poznamy

Inne cele: nabór, akcja zarobkowa, sprawne zarządzanie drużyną (tu wrzuciłabym podział kompetencji)

NABÓR

W tym roku tak jak w każdym, postaramy się postawić nabór. Niestety praktyka pokazuje, że wycieczka integracyjna, 2 slajdowiska i regularna akcja naborowa na korytarzu dała taki sam efekt jak plakat o obozie powieszony gdzieś w kącie. Dlatego nie będziemy się szarpać z czymś większym.

Planowana na wrzesień akcja naborowa polegać będzie na pokazaniu slajdów z życia naszej drużyny, ale nie jak zwykle – po lekcjach, tylko w czasie przerw. Do tego powstaną zapewne jakieś ulotki, oraz będziemy starali się rozmawiać i uprzejmie odpowiadać na pytania ewentualnych zainteresowanych.

Liczymy też na to, że nasza tablica z regualrnie zmieniajacą się galerią zachęci kogoś, tak jak zachciała Martę.

AKCJA ZAROBKOWA

Planujemy wziąć udział w akcji znicz. Organizatorem jest Kazik, ze strony pdw pomagają mu Mira i Drapak – rozlicza Kasia. Jeśli dobrze pójdzie to za zarobione pieniądze będziemy w stanie kupić Mesę – bo taki jest nasz cel do najbliższego obozu. Jeśli nie starczy to może spróbujemy jeszcze raz złapać się za akcję grill.

PODZIAŁ KOMPETENCJI KADRY

Drużynowy

– Koordynuje całość spotkań (dba by nie nachodziły na siebie i żeby były przynajmniej raz na 2 tyg. I żeby były fajne)

*Rozmawia z hufcem, tłumaczy czemu nie bierzemy udziału w imprezach hufca
* Rozmawia ze szczepem (męczyć o magazyn, męczyć, męczyć;> )

Przyboczny, Drapak

* Prowadzi książkę pracy drużyny, książkę inwentarzową (przy pomocy sprzętowego)
* Prowadzi papiery, dba o kartę biwaku na rajd, rejestrowanie obozu na sylwestra itp.
* Pamięta o wszelkich innych możliwych papierach, ubezpieczeniach, składkach, 1% itp.

Przyboczna Kasia

* Szefowa KSH (ale tylko wtedy jeśli Onufry nie będzie chciał pełnić tej funkcji)

– Reaguje gdy widzi, że dzieje się źle (rozmawia do drużynowego +ewentualna przemoc fizyczna)

KOMPETENCJE FUNKCYJNYCH

Obrzędowa – Hania

* Trzyma i pilnuje koralików i proporca
* Pilnuje by koraliki i proporzec jeździły z nami i pojawiały się w odpowiednim momencie

* Tworzy dokument pod tytułem: obrzędowość PDW

Zajęciowa – Kasia
* Koordynuje zbiórki drużyny – pilnuje by osoby które zgłosiły się do robienia zbiórki wywiązały się z tego: przypomina/nachodzi/zastrasza
* Dba o jakość zbiórek – jeśli zbiórka budzi jakieś wątpliwości (jest przygotowywana przez mało doświadczone osoby lub jej temat zapowiada się być mało atrakcyjny) przed zbiórką rozmawia z organizatorami i upewnia się, czy zbiórka będzie fajna
* Ustala dokłady termin zbiórki [Chyba, że wprowadzimy funkcję terminowego], konsultując się z drużyną, kto kiedy może i robi tak, żeby termin pasował jak największej ilości osób

Finansowy – Krzak

Ta na prawdę on lepiej wie co robi ale:

*Informuje o stanie konta drużyny co czas jakiś
* Razem z Drapakiem pilnuje składek
* Przyjmuje faktury za rzeczy kupione na drużyny i robi tak żeby wyskoczyły z nich pieniądze
* Rozlicza akcje zarobkowe (z wyjątkiem tych które rozlicza Kasia)
* Stara się nie robić tego sam, ale wciągać osoby które są w tym temacie zielone

Sprzętowy – Kazik

* Robi przegląd sprzętu, razem z Drapakiem tworzy dokument
* Konserwuje sprzęt
* Prowadzi zakup nowego sprzętu jeśli drużyna zgłosi zapotrzebowanie

Mira – rajdowa

* Robi tak, żeby rajdy się odbywały – przypomina osobom które się zgłosiły do org.

* Pilnuje by w organizacji rajdu brały również osoby niedoświadczone

* Upewnia się, czy rajd ma jakiś program
* Pilnuje by procedury związane z rajdem były ok np. Karta biwaku, np. Odpowiednie wczesne uprzedzenie o rajdzie, jeśli org. Tego nie zrobili

Obóz

W 2009 roku, jak co roku wybieramy się na obóz. Pierwsza ze zmian jaka zajdzie, to to, że zaczniemy o obozie myśleć znacznie wcześniej niż zwykle – podobnie wcześniej zaczniemy też przygotowania. Chcemy mieć przynajmniej propozycje dokąd chcemy jechać na październikowej radzie.

W związku z niepewnymi jeszcze ale zawsze planami szczepu, zrobimy prawdopodobnie tak jak w przypadku obozu w Chorwacji, czyli obóz wędrowny będzie kontynuacją obozu stałego (tzn. Będzie miał początek w miejscu w którym obóz stały się kończy) – ale to wszystko jeszcze będziemy ustalać na radzie. Mam nadzieje, że do tego czasu będzie już wiadomo co robi szczep.

Ramka

Zostanie uzupełniona po październikowej radzie, ponieważ do tego czasu ludzie będą się zastanawiać, co chcieliby organizować i w czym brać udział.

Póki co ustalone:
wrzesień: 13 (sobota) – wycieczka po Warszawie, odpowiedzialna: Iza
27 (sobota) – „coś” – odpowiedzialny: Drapak
październik: 4 (sobota) – zajęcia (slajdowisko – Iza) + rada
listopad: 1-2, znicz, odpowiedzialni: Kazik, Drapak, Mira, Kasia (rozlicza)
22-23 – rajd, odpowiedzialna: Hania
grudzień: wigilia
grudzień/styczeń: rajd sylwestrowy, odpowiedzialni: Kazik, Kasia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.